Drogowa tolerancja

Rok w rok istnieje nie lada problem w wielu krajach europejskich odnośnie zakazu poruszania się ciężarówek w okresie letnim po drogach państw Unii Europejskiej w określonych godzinach. Z formalnego punktu widzenia wprowadzanie tego typu zakazów jest sprzeczne z tolerancją ogólnie pojmowaną albowiem wyklucza jedną grupę społeczną ( decyzją administracyjną organów państwowych) z życia społecznego, a właściwie z korzystania z dóbr i przywilejów gwarantowanym prawem swobodnego przemieszczania się. Niemniej jednak ograniczenia tego typu mają na celu ogólno pojęte dobro społeczne, rozumiane w ten sposób że w okresie letnim temperatura nawierzchni dróg asfaltowych jest niezmiernie wysoka, co powoduje zmianę jej właściwości plastycznych. W rezultacie zmian pod wpływem wysokiej temperatury plus nacisk niemal 40 tonowych, (zwykle)ciężarówek powoduje ogromne szkody w nawierzchni drogi, a konkretnie ogromne koleiny i dziury, co w rezultacie ma wpływ na bezpieczeństwo na takiej drodze. Dziury i koleiny powodują zwykle zagrożenia wypadkami, które niejednokrotnie kończą się ofiarami śmiertelnymi, kolizjami, okaleczeniami, ogólnie rzecz ujmując stratami w ludziach jak i na mieniu prywatnym, firm, osób i instytucji. Koszty takich szkód wypadkowych liczone są częstokroć w miliardach złotych, euro czy dolarów. W obecnym roku polska zniosła takie zakazy poruszania się ciężarówek po drogach naszego kraju w okresie letnim w określonej temperaturze nawierzchni i powietrz, co w rezultacie przyczyni się bez wątpienia do pogorszenia się jakości i tak już słabych pod tym względem dróg polskich. W Polsce bowiem ograniczenia takowe były stosowane przez lata na mocy zarządzenia adekwatnego ministerstwa transportu niemniej postanowiono odejść od tych rozwiązań na rzecz tolerancji dla równego traktowania firm, również transportowych. U naszego zachodniego sąsiada, czyli w Niemczech ale również w wielu innych państwach wspólnoty Europejskiej takie ograniczenia są nadal stosowana., być może dlatego to niemieckie drogi asfaltowe są wciąż niezmiennie dobre i trwałe. Widać zatem że tolerancja to przywilej, niemniej jednak w bardzo i rzetelnie uzasadnionych przypadkach wymaga i ona na rzecz dobra ogółu społeczeństwa w którym żyjemy, ograniczenia czasowego lub niewielkiego. Koniec, końców wychodzi to na dobre niezmiennie wszystkim albowiem nawet kierowcy ogromnych pociągów szos czy trucków też lubią, a nawet pragną jeździć po należytych i równych jak powierzchnia stołu w jadalni drogach i szosach. Dlatego warto wrócić do dobrych i wypróbowanych rozwiązań i na powrót w Polsce wprowadzić zarządzenie ograniczenia poruszania się ciężarówek w okresie letnim, zanim wybudujemy drogi na „EURO” bo jak już je wybudujemy to długo nie posłużą. Pomimo ewidentnej sprzeczności z prawem równego traktowania obywateli i podmiotów gospodarczych należy poczynić czasem wyjątki ale zawsze w drodze powszechnej zgody, referendum czy głosu większości dla dobra ogółu, inaczej się pozabijamy.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych wpisów dotyczących spraw społecznych. Mam nadzieję, że moje wpisy przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone