Tolerancja a wiek – czyli równe traktowanie klienta

Obywatele Polski ale nie tylko mają niejednokrotnie do czynienia z rozmaitymi rodzajami wszelakich promocji firm oferujących swoje produkty i usługi. Na przykład takie firmy jak banki, nomen omen są to firmy, instytucje szczególnego traktowania i statusu jako że mają do czynienia nie tylko z naszymi ( ich klientów) pieniędzmi ale też zbierają od owych klientów szczególnie wrażliwe i precyzyjne dane osobowe. Niemniej jednak banki jako firmy stosują działania promocyjne w sprzedaży swoich usług i produktów jak każda normalna firma na rynku. I tak oto jeden z banków oferuje korzystne usługi jak bezpłatne konto i karta dla osób do trzydziestego roku życia, ponadto bezpłatne usługi, konto i karta dla osób powyżej pięćdziesiątego roku życia ( zwykle są to już osoby w okolicach emerytury ), a ostatnio nawet promocje dla młodych kobiet które dokonują zakupów kartą płatniczą . Pytanie brzmi czy to jest w istocie promocja czy może jednak dyskryminacja pozostałych klientów, albowiem z punktu widzenia klientów banku, szczególnie tych którzy nie są młodymi kobietami, w dodatku mają powyżej trzydzieści lat, ale mniej aniżeli pięćdziesiąt pięć lat w istocie jest to permanentna dyskryminacja i wykluczenie jako że osoby te w istocie nie są traktowane na równi i dlatego to właśnie one ponoszą ciężar utrzymania tego banku. Zrozumiałe są intencje banku odnośnie tychże promocji, jako że bankowi (a jest to jeden z największych banków w Polsce na przykład, choć nie jedyny), zależy niezmiernie na pozyskaniu nowych klientów w grupach młodych ludzi którzy dopiero co wchodzą na rynek pracy ale tez na pozyskaniu klientów, na przykład emerytów przyszłych którzy są potencjalną żyłą złota, jako że o właśnie oni częstokroć zaciągają dużo kredytów konsumpcyjnych. Ale powyższe działania są w istocie wylewaniem dziecka z kąpielą jako że w myśl przepisów zarówno podstawowej karty praw człowieka, ale również polskiej konstytucji są to działania o charakterze dyskryminacji ze względu na wiek w głównej mierze. Nie jest to dobre ale wręcz naganne zachowanie wobec obywateli tego samego państwa ale głównie wobec klientów tego samego banku. Może wobec tego warto by się zastanowić czy aby nie zmienić zapisów na temat tolerancji tak aby ogarniały nie tylko instytucje administracji i organów państwa czy instytucji międzynarodowych ale także podmiotów prywatnych, wymuszając na nich niejako równe traktowanie klientów, co jest ważne szczególnie w takich instytucjach, firmach jak banki jako że jak już wyżej wspomniano, bank to nie jest zwyczajną firmą, gdyż jest bank niejako instytucją, firmą szczególnego zaufania publicznego. Z pewnością wyszło by to na dobre zarówno obecnym jak i przyszłym klientom banków, ale także samym bankom, zwiększając zaufanie i autorytet tych firm, instytucji. Pewnym ukłonem w tym kierunku byłaby karta obywatela unii europejskiej, której to karty Polska nie jest niestety sygnotariuszem, decyzją nieżyjącego już prezydenta.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych wpisów dotyczących spraw społecznych. Mam nadzieję, że moje wpisy przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone